Sidor

måndag 11 november 2013

Annies Choice: Njutning

Godmorgon

Vilken ljuvlig helg jag haft. I lördags hade jag en heldag med Yoga, en heldag för mig, min kropp, min själ och mitt medvetande

 Fantastisk upplevelse. 

Men nu till Annies Choice: Njutning 

De flesta som äter ekologiska bananer (vilket jag hoppas är alla) vet vilken skillnad det är på smak.

 Ekologiska bananer smakar bananer. 

Jag har nyligen gjort en liknande upplevelse när det kommer till te. 


Ekologiskt te, smakar riktigt och är oftast befriande från syntetiska smakämnen. 

Jag anser att det i riktigt smaksatt te ska synas att det är smaksatt. Har ni ett te hemma som är smaksatt men som bara är svart så kan ni räkna med att det är syntetiska smakämnen. Vissa smakar gott ändå medan vissa verkligen smakar syntetiskt. Vill du helt undvika att dricka syntetiskt smaksatt te så testa att smaksätta ditt te själv. Enkoppte.nu har ett jättebra recept på ett härligt doftande julte.
 Klicka här så kommer du dit 


Genom att handla Ekologiskt te så köper du ett te som smakar, som inte är odlat med en massa kemiska bekämpningsmedel som dels kan skada dig som dricker men som framförallt skadar arbetaren som plockar te bladen åt dig. 

Så för miljön, hälsan och medmänniskan testa ekologiskt te. 
Jag kan verkligen rekommendera Rooibos Ingefära /pepparmint.
 Ett fantastiskt te och speciellt nu i förkylningstider. (Det går att klicka hem här

Här hemma blir det VAB idag då lilla F har en förkylning igen och vi inte vill riskera att astman kommer tillbaka lika hårt som den gjorde sist. Men jag hoppas kunna jobba lite med C.b.A ändå och förhoppningsvis får ni se lite julkulor imorgon. 

Jag önskar er en härlig dag här ska en god kopp ekologiskt te avnjutas. 

Kram 
Annie

Ps. Röstningen fortgår och nu är det väldigt jämnt i toppstriden där jag har förmånen att befinna mig. SÅ om ni vill gå gärna in och rösta på min blogg som årets gröna inspiratör. På En lagom dos grönt

2 kommentarer:

  1. Jag dricker sällan te, alldeles för sällan. Men det te jag har är ekologiskt.
    Skulle behöva minska mitt kaffeintag men har liksom inte riktigt fastnat än=))

    Härligt med en yogadag!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med om att det är skillnad på te och ekologiskt te! Gjorde en sådan upptäckt med potatis i förra veckan också. Pappa ville ha potatis till maten och det fanns inte någon ekologisk så för första gången på fem år köpte jag icke-ekologisk potatis (känns hemskt att medge) När middagen så serverades påpekade barnen att potatisen smakade konstigt och jag håller verkligen med! Håller tummarna för dig och röstar så mycket jag kan. Kramar Liza

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...