Sidor

torsdag 27 mars 2014

Honey Oak


Jag är så glad över min nyköpta pelargon. 
Köpte den på en loppis förra helgen, hon som sålde den sa att det var en luktpelargon vid namn Honey oak. 
Ljuvligt namn på en ljuvlig pelargon

Jag har dock ingen aning om hur blommorna ser ut men bladen är fantastiskt vackra och gnider man på bladen så doftar fingrarna ljuvligt. 

Jag gillar när jag hittar blommor på loppis. Gillar när människor delar sina plantor och delar med sig av dem för en struntsumma (20:- kostade min) 

Nästa år, då jag hoppas att mina pelargoner övervintrar bättre än i år så ska jag dela med mig av mina sticklingar. Kanske ordna en växtbytar dag... Hm det var ingen dum idé...

Idag blir det jobb en stund sen ska vi förbereda för vårt hjärta som fyller skola imorgon. Konstigt vad tiden går fort. 

14 kommentarer:

  1. Spännande att se var det blir för blommor!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Jag är usel på att övervintra pelargoner, jag testar inte ens längre, de hamnar i komposten och sedan blir det att köpa nya, hrm....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har inte hört det namnet men det ska bli spännande att se hur den blir
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Såå himla smart att man kan köpa blommor på loppis! Hoppas den får fina blommor, för ja, bladen var väldigt vackra:) Kram till dig

    SvaraRadera
  5. Kul loppis fynd och späännade att se vad det blir för blommor sen.
    Din gubbe med rörliga leder gillas, har en själv och min man brukar ändra ställning lite då och då, så man aldrig vet hur den ser ut.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  6. Trevlig pelargon. Sa bra att sälja dem på loppis. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Roligt med blomfynd och nu kom jag att tänka på en sort som mamma alltid hade i köket när jag var liten, den luktade lite som citron när man gned på den - minns inte alls vad den hette, måste fråga henne!

    Lustigt att du skriver om att tiden går fort, det har jag precis också nämnt i ett inlägg:)

    Ha det fint!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  8. Underbart!
    Ett par gator från mig brukar några barn till väldigt trädgårdsintresserade föräldrar ha växtloppis i slutet av sommaren. De har grävt upp småplantor (med tillåtelse såklart) från trädgården och säljer! Fantastisk idé! De tjänar pengar, vi får köpa bra växter som man vet trivs i området till en väldigt billig peng!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  9. Så mysigt....och vilken "shit" tanke jag fick....undra hur mina pelargoner mår i källaren.
    De får undersökas i helgen om någon stackare överlevt ;)
    Bra idé med växtbytardag, för många gånger kan man få så många sticklingar att man inte vet vart man ska göra av alla.
    Hoppas ni får en mysig Fredag och en riktigt trevlig helg, kram Malin

    SvaraRadera
  10. Visst är det fint med Pelargoner , jag köpte årets Pelargon igår Moonlight "Katy" 13....det var ganska fin tyckte jag....fick köpa den lite billigare på Blomsterlandet eftersom jag är medlem där ;))....jag önskar dej en fin helg!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Vackert med pelargoner! Spännande att se vad det blir för blommor, kram Suss

    SvaraRadera
  12. Spännande att få se vad det blir för blommor o i vilken färg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Jag har aldrig vinter förvarat mina pelargoner, kanske dags att lära sig! Ljuvligt när de doftar gott....
    Ha en fin start på veckan
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Vackert namn på en ljuvlig blomma! Jag är på jakt efter doftpelargoner eftersom jag fått veta att en kan baka pelargonkaka av dem och det låter ju spännande. Fick en lite stickling i somras men den ville inte ta sig dessvärre. Får fortsätta min jakt helt enkelt. Kramar Liza

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...