Sidor

onsdag 12 juni 2013

"Skräp" "skatter" från blocket

God kväll

Hoppas ni njuter av denna sista soliga dag, imorgon kommer troligen hela landet vara täckt av regn. Men även det kan ha sin njutning för då kan man ägna sig åt inomhus sysslor. 
Så som surfa runt på blocket. 

Blocket har blivit min nya vän, jag är inne där ett par gånger per dag utifall att de jag söker ska dyka upp. Härom dagen gjorde det de. 


 Slita osittbara och i vissas ögon säkert skräp


I mina ögon skatter fylla av historia och enligt mig fortfarande brukbara fast kanske i en annan form än vad de var avsedda för.


 Och det är ju det som är jag, hitta användningsområden åt vad andra kalla skräp, förlänga livet åt vad som kanske anses som ett avslutat liv.


 Ge bortglömda saker ny mening, nytt liv


 och så även åt dessa, fast det får ni se först när jag är helt färdig. 


En annan sak jag är lycklig över är dessa gamla glasflaskor, ute i trädgården ska de stå fast jag har inte bestämt exakt var än, fast jag har en bild som innefattar träd, äppelblomster och grus. Så småningom får ni se även det. 

Nu önskar jag er en härlig kväll denna sista med sol på ett tag. 

Annie

11 kommentarer:

  1. Stolen påminner om sådana man satt på hos mormor och morfar i deras trädgård. Superfina flaskor var det med.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Det är tur att det finns såna som vi som faller för de gamla, slitna som en del vill kasta eller skänka bort.
    Kan alltid få en ny funktion=))

    Ska bli kul att se dina trädgårdsbilder sen!

    Ha en fin, fin dag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Härligt härligt.
    Ja blocket glömmer jag bort ibland. Men får nog ta mig en vända dit in och spana.

    Ha en riktigt härlig Torsdag, och njut av det mysiga regnet. Det gör jag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Längtar efter att få se det färdigt!:)
    Låter fint att ställa ut sina flaskor i trädgården. Bra tips!:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härlig stol!!!och flaskorna med;)
    Vi ska snart på student firandet...min dotters bästa vän tar studenten;)
    Tyvärr är vädret inte så bra ;(...men det ska nog gå bra ändå...
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Härliga möbler det där och flaskor gör sig så bra ute i naturen.
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Vilka fina flaskor! och vilken lycka att finna det man önskar på blocket. Jag har turen att mina föräldrar äger en gammal lada som min morfarsfar byggde för mååånga år sedan och där har jag fått fönster och ett "vinskåp" och lite annat som får agera nya ting i min ägo. Kul att du har en ny blogg förresten, kikade in för första gången idag!! Kram/tanja

    SvaraRadera
  8. Charmiga dom ser ut!
    Vi har med ett par nästan osittbara gamla utemöbler i samma stil :)
    Så det ska bli spännande att se vad du hittar på med dina?

    Va bra att du visar upp dina fina vaser, nu kom jag på att jag har fina glaskulor i garaget som jag glömt plocka fram :)

    Ha en fin kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Det där ska bli spännande och se vad du åstadkommer för nåt. Flaskorna var jättefina!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  10. Någons skräp blir en annans skatter. Jag har hittat gamla sammarinflaskor i trädgården som står på parad i köket. Fina flaskor du har hittat tycker jag. Kramar Liza

    SvaraRadera
  11. Ska bli spännande att se vad du kommer att hitta på. Stolen ser ut som sådana som vi har fast våra är nyproduktion. =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...