Sidor

torsdag 2 maj 2013

Snabba beslut

God morgon sköna andra dag i Maj

I går var det en sanslös härlig dag, solen sken, bästa pysselvännen på besök, god mat, äppelpaj och Loppis. 

På loppis gäller det att ta snabba beslut, något jag för varje år försöker öva upp. Men det är inte lätt. 


 Denna skål gick jag förbi ett antal gånger, tittade funderade kände på och funderade. Jag hade tur att den tålmodigt väntade på mitt beslut och inte lät sig säljas till någon annan.


För oj vad jag har blivit förälskad i just denna skål. Härlig rosa vacker dekor, lite kantstött, tillverkad i Italien och väldig porös keramik. Den inte bara är vacker att titta på den känns även vacker. (hoppas ni förstod vad jag menade där;)


Den har nu fått plats i köket och får tjänstgöra som fruktskål, och jag njuter av dess närvaro

Att ta snabba beslut på loppsar är inte alltid så lätt och ibland har man tur att saken man vill ha tålmodigt väntar på att man bestämt sig. 

Nu önskar jag er en härlig dag
Massa kramar
Annie

14 kommentarer:

  1. Känner igen det där. Jag kan gå förbi en sak om och om igen och sedan ångra mig bittert när någon annan hunnit före. Verkligen jättesöt skål, passar fint med dina fina ljusstakar. Kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Nä fy vad jag har ältat missade köp ibland. Lätt att vara efterklok.
    Tänkte försöka hinna förbi vår erikshjälpen idag och se om de har några stora utekrukor.
    Underbar skål, förstår att du är nöjd med det köpet.

    Ha en härlig torsdag. Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jätte fin fruktskål du hittade. Jag är med lite så där velig ibland när det gäller köpa, inte köpa,köpa....
    Hoppas du får en fin dag idag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Underbara skål! ju mer man tittar på den , ju mer kommer man att gilla den... Glad att du gjorde slag i saken.. själv kände jag att jag var bestämd med vad jag verkligen INTE ville ha.. kunde ju kanske varit lite mer 'på' för en del saker på auktionen.. men samtidigt så hade jag inte lust med de där andra 'påköpet'-sakerna....så det känns bra ;) är så lycklig för min virkade sak och att jag fick rent den och för den fina frukostbrickan.. och... ja för fler saker... spinner fortfarande på den euforiska känslan vi hade igår.... snart glider jag iväg med lilla J till dagis och sedan en natt på jobbet, hem imorgon och sedan jobbnatt på lörd. igen... ;( missar ju en del loppis bla.. men får väl överleva ändå.. tusenkramar till Torsdag!

    SvaraRadera
  5. Hej

    Håller med dig !
    Man får fortsätta att öva på den kunskapen.
    Fina bilder ! :)
    Ha en fin dag i vårsolen! Kram

    SvaraRadera
  6. Den är jättefin och jag förstår precis känslan du menar när man hittar något som man tycker såå mycket om! Tack för din fina kommentar!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  7. Jättefin skål ...vilken tur att den stod kvar
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Vacker, somrig skål! Jag har oxå svårt att bestämma mig ibland och på loppisar måste man vara snabb :)
    Ha en fin kväll!
    kram Tini

    SvaraRadera
  9. Den var jättefin...passar till mycket;)
    Ha de gott!
    Kram kram
    Bia

    SvaraRadera
  10. Tycker också att den var fin!

    Jag är urusel på att ta snabba beslut på loppis när det gäller vissa saker...
    Gör också att jag missar det och blir på dåligt humör efteråt=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Tur att den fanns kvar när du hade bestämt dig. Den var jättefin.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Det är svårt med loppisar för oss veliga människor. ;)

    SvaraRadera
  13. Söt skål!
    Ibland brukar jag tänka att är den kvar när jag kommer igen andra tredje varvet eller en annan dag, då är det meningen att den ska följa med hem;)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Den ser ut som en snäcka, jätte söt!

    Pysselkvällar låter så kul! :) Du får dra igång en till utmaning. Då blir det nästan som att pyssla ihop.

    Ha en jätte härlig helg i solen!
    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...