Sidor

fredag 29 april 2011

Sovrumsfönstret

Tänk vad lite vit färg kan göra för ett rum, tänk sen vad mycket vit färg kan göra;) 

Det blev en sådan skillnad på fönsterna när de blev vita istället för den brunfärgen de hade innan. Fortfarande har vi lite färg som ska tas bort på rutorna och vita p-lister ska sättas fast men vi väntar i någon vecka så att färgen riktigt har torkat. Vill ju inte riskera att någon färg försvinner där den inte ska försvinna. 


 Gardinerna är ett par gamla spetsgardiner som hängt hos min farmor, gardinstången kommer från Ikea. De två glaskulorna är tjeckiskt glas och inhandlat från min absoluta favorit butik i Jönköping Anna K 



Lampan är, för er som känner till Systrarna Karlsson, ett verk tillverkat av dom. (alltså av mig;) och den lilla tennburken är ett loppisfynd.



Sovrummet i sin helhet för tillfället. Garderobsdörrarna ligger i garaget redo att rengöras från en smutsig tapet, spacklas, slipas och målas för att sen sättas upp igen. 

Mitt emot sängen finns en stor stor vägg som ska fixas något vackert på. En hylla tror jag bestämt att det ska bli men som den återbrukare jag är så vill jag inte köpa nytt utan hoppas att jag kommer över en ganska bred gärna lite ruffig planka som jag kan måla vit och sätta vackra konsoler under. Men det blir ett senare projekt nu ska här först tas tag i det återvinningsstationsfynd som gjordes i veckan.

En solig dag önskas till er alla och gå gärna in på www.systrarnakarlsson.com för mer inspiration. 

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...