Sidor

lördag 5 april 2014

Man lär sig så länge man lever

Godmorgon ljuvliga lördag. 

Tänk vi har en hel ledig helg framför oss. 

Jag tänker njuta av varje sekund. 


Först ska vi på simskola med sexåringen sen blir det lite ärenden på stan innan vi åker hem och tar lunch och myser.  Kanske hinner jag ta några kort på de nymålade, jag tror att det blev bra, men är inte helt säker än. 




Här hemma har vi börjat påskpynta, lite smått. Det blir inte så mycket i år då vi inte kommer vara hemma. Upptäckte också ganska tidigt att det inte går att ha några fjädrar framme, om jag inte vill ha dem sönderbitna i små små delar över hela huset vill säga. Katterna älskar nämligen fjädrar, vilket jag borde kunnat listat ut. Men vad är de, de säger:
 Man lär sig så länge man lever

Så här hemma har vi stoppat fjädrar i glasburkar.

 Ha! försök få tag på den, Katterna!

Näpp jag tror allt att jag placerar mina små busungar framför tv och kryper ner jämte mannen i sängen en stund till. 

Kram
Annie

5 kommentarer:

  1. Det var smart att stoppa fjärdarna i glasburkar. Busiga katter. Jag ska nog också påskpyssla lite. Ha en fin lördag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Men vilken bra idé! Den måste jag testa, då våra kattkillar också har en förmåga att strimla alla fjädrar...
    Ha en skön lördag!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé med fjädrar i glasburk, nu blev till och med jag lite inspirerad till påskpynt. Fastän vi inte har några katter som kan finfördela dem tänker jag stjäla din idé rakt av, tyckte det var vackert!

    Ha en fin lördagskväll!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  4. Jag säger som föregående talare....bra idé med fjädrar i burken....vi har också katter som äter på allt....tog in en kruka med penséer från bron, ställde den på golvet över natten....på morgonen var det bara stjälkarna kvar....långnäsa, hihi.....det gör jag inte om ;)....ha en fin lördag!
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Låter som en härlig lördag tycker jag :) Vi har ju haft katt i många år så fjädrar inomhus har aldrig varit ett alternativ. Din idé med en burk är klok, får nog testa det. För något år sedan satte jag fjädrar i en av buskarna utomhus. Två av mina katter ägnade sedan tre dagar åt att jaga och "döda" alla fjädrarna i busken. Kramar Liza

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...