Sidor

torsdag 30 januari 2014

Presidenten, overallen och Hunden "katten Emil"


Godmorgon
Om fem minuer är det dags att börja klä på sig och ta stiden med den lilla presidenten om påklädandet av overall. 

Sen är det dags att bege sig den kilometerlånga promenaden till förskolan och kanske följer vår lilla hund "Katten Emil" med oss idag igen. 



Ja vi kallar honom hund för han beter sig som en sådan då han kommer när man ropar. Han älskar att följa oss till förskolan, springa runt våra fötter och visa sina konster i trädklättring. Vi tycker inte alltid att det är så roligt då vi måste korsa en väg för att komma till förskolan och Katten Emil har verkligen inget trafikvett. Så vi blir allt lite oroliga både jag och barnen. Men än så länge har det gått bra. När jag sedan lämnat barnen på Förskolan så räcker det att jag ropar så kommer han och så följer han mig hem igen. (fast jag brukar bära honom över vägen för säkerhets skull) 

Idag blir det att jobba till 19 för att sedan åka och träna direkt efter jobbet, en intensiv Torsdag helt enkelt men jag skulle inte vilja vara utan något av det. 

Tack för fina ord om mitt bidrag i bloggutmaningen, jag spanar redan på nästa veckas utmaning, ska bli spännande. 

Nu dags att ta striden med presidenten och overallen. 
Kram
Annie

6 kommentarer:

  1. Vilken sötnos! Hos oss har vår 40 kg hund fått för sig att han är katt ibland, i alla fall när han behöver tvätta ansiktet :D Djur är undebara!
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken härlig fyrbent vän ni har. Han månar om sin flock minsann!
    Djur är fantastiska, det är helt klart.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Så gulligt med en katt som går med till förskolan! Kommer att tänka på "Barnen i bullerbyn"! Var det inte lamm som följde med till skolan där? Men nog låter det lite farligt med vägen.
    Så mycket glädje ett husdjur ger!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  4. Djur är för söta och goa ibland. Hoppas det gick smidigt med overall påklädnaden. Det är så en annan tycker det är jobbigt med så mycket kläder som ska på denna årstid.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Så roligt att katten går med er! Skönt att du bär honom över vägen för den låter farlig.
    Vår förra kisse gick gärna med oss på hundpromenaden men då fick vi vända före den stora vägen.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig katt ni har. Häftigt att katten följer dig hela tiden. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...