Sidor

fredag 3 januari 2014

20 sanningar om mig

Just nu florerar det ett gäng utmaningar både på bloggar och instagram. 
En utmaning som gäller att ange 20 sanningar om sig själv. 
Ett ypperligt tillfälle att lära känna varandra lite mer privat. 
Vilka är vi, vi bakom bloggarna. 

Här får ni i allafall 20 sanningar om mig själv. 

1. Jag är extremt långsint, en egenskap som jag ganska nyligen börjat arbeta med. För det tar enegi att gå runt och vara sur på folk hela tiden;) 

2. Jag försöker att ta en promenad varje dag, jag är inte ute och går utan jag promenerar i sakta lagom takt och försöker njuta av nuet. 

3. Jag har haft gröna fingrar men någonstans blev fingrarna missfärgade och jag kämpar febrilt för att färga dem gröna igen. 

4. Jag har lätt till att gråta och är en känlsomänniska ut i fingerspetsarna. 

5. Jag är en urusel vän. Dålig på att höra av mig, dålig på att boka in träffar och dålig på att upprätthålla kontakten. Men jag finns här och jag hoppas de få vänner jag har vet om det;) 


6. Jag är extremt hemmakär och om jag fick bestämma så hade vi aldrig behövt åka någonstans. Fast jag kan också erkänna att när vi väl kommer iväg någonstanns så är det inte så farligt;) 

7. Jag är en nattmänniska som blivit en morgonmänniska och stortrivs i soluppgången. 

8. Jag drömmer om en husbil, ser framför mig en roadtripp men en massa loppisar inplanerade. 

9. Jag försöker komma iväg och träna 4 pass i veckan. 

10. Jag älskar Tommy Körbergs röst och önskar att jag sett Chess när den gick. 

11. Jag är två tentor och ett examensarbete ifrån att bli legitimerad lärara för högstadiet i ämnena Svenska / So lärare. (men jag tänker inte göra färdigt dem, så det så) 

12. Jag är stolta 1.55cm lång

13. Jag heter Gwendoline i andranamn ett namn som alla kvinnor på mammas sida bär. 

14. Jag sjunger ALLTID i duschen. 



15. Jag är hellre bakom kameran än framför, dels för att jag inte gillar att se mig själv på bild men även för att min man är en urusel fotograf. (japp det är han som tagit bilderna på oss vid nyår där fokuseringen ligger liiiite fel) Tur att han är bra på så mycket annat. 

16. Jag är halvtidsarbets-sökande så om någon har ett jobb till mig på halvtid så hojta gärna till. 

17. Jag går med mina barn till dagis varje dag och vägrar ta bilen ur miljösynpunkt. (det är bara 1km till dagis) 

18. Jag älskar att läsa högt för mina barn, synd bara att de inte gillar att lyssna lika mycket som jag gillar att läsa. 

19. Jag oroar mig för världen som vi känner den, jag oroar mig för miljön och vad som håller på att hända med vår jord. Men många bäckar små. 

20. Jag älskar att kramas och kramas gärna länge och ofta. 

Så det var 20- sanningar om mig. Vet att jag gillat att läsa andras sanningar så hoppas ni gillar att läsa sanningar om mig. 

Nu ska jag förbereda mig för en utflykt med mamma. Jag gav henne nämligen biljetter till att se Sofia Källgren som uppträder i den lokala kyrkan ikväll. Ska bli spännande. (har packat ner servetter då jag känner på mig att jag kommer att gråta) 

Kramar till er
Annie


10 kommentarer:

  1. Härligt! Då vet jag lite mer om dig :) Så du menar att det faktiskt går att bli morgonmänniska när man egentligen är nattmänniska? ;)

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Kul idé att bjuda på sej själv så här, jag brukar inte vara så hemlig av mej så jag kanske också skulle berätta lite mer....

    SvaraRadera
  3. Spännande att få veta lite mer om dig! Trots att skärpan var sisådär så var det ändå fina personer som poserade, tycker jag! Det är lite lika hemma hos oss - vill jag ja fina kort (vilket jag ju vill) så får jag ta korten själv! Min man vet knappt hur man gör, men jag tar ofta kort med mobilen och då är ju inte skärpan helt perfekt heller... :)

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte ju också skriva att jag älskar ditt mellannamn! (Men tryckte lite fel på mobilen...)
    Kram Maja!

    SvaraRadera
  5. Vilken kul lista! Alltid roligt att få veta lite mer om dem man följer:) Nu vill jag också göra en sån lista! :) Jag får erkänna att jag också är bra långsint,och det där med känslomänniska stämmer in på mig med:) Jag blir alldeles tagen när jag hör Körberg sjunga Stad i ljus så ja, vi har verkligen vissa grejer gemensamt!

    Ha nu en jättefin helg Annie, och hoppas att Sofia Källgren levde upp till förväntningarna, hon sjunger verkligen underbart! Kramkram

    SvaraRadera
  6. Så kul att höra lite om dig själv. Jag är lite lik dig med att jag gillar att stå bakom kameran. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vad kul att läsa lite mer om dig!
    Och jag hoppas att ni fick en fin kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Så roligt att få läsa mer om dig, och du har ett väldigt vackert andranamn, som hämtat ur en sagovärld!
    Hoppas ni fick en trevlig kväll, gissar att det var en bra konsert, hon har ju en fantastisk sångröst.
    Önskar dig en riktigt härlig dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Jättekul att läsa:) Hoppas du har en fin dag! Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...