Sidor

lördag 21 september 2013

Upcykling utmaning

God morgon

Nu är det dags, nu är jag laddad, 

Är ni;) 

Jag tycker att det är dags för en pysselutmaning,
 en upcykling utmaning. 

Och vad passar bättre än en upcykling utmaning gällande lampskärmar. 

Ja för det börjar bli mörkt nu 


Lampskärm, upcykling, återbruk,
Länka gärna med denna bild på er blogg så vi blir massvis av upcyklare som kan inspirera varandra;) 


Ni har till fredagen den 18 Oktober på er. 

Det är enkelt att delta:

Ni letar upp en lampskärm (lampa) som ni har hemma (alternativt köper en på loppis) sen gör ni om den, ni gör en upcykling av den. Ni använder något gammalt och gör något nytt. 
Fria händer;) 

Sen publicerar ni er upcyklad lampskärm på er blogg (har ni ingen blogg så mailar ni mig på choicesbyannie@gmail.com) och länkar till detta inlägg samt meddelar mig att inlägget ligger uppe. 

 Jag samlar sedan in alla bidrag och publicerar det här på Choices by Annie. (länkar till ert inlägg gör jag självklart) 

Så vågar ni anta utmaningen?


Annie

24 kommentarer:

  1. Hepp!
    Jag är med!
    Kul utmaning och precis vad jag behöver pyssla med.

    Kramen Hannis

    SvaraRadera
  2. Jag är också med!
    En idé hoppade genast på mej ;)får se om den går att genomföra....

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  3. god dag käre vän! självklart hoppar jag på din utmaning... få se om iden kan lyckas eller om den bara kommer att bli knepig... lördagskram från oss i mossebo...Mia.

    SvaraRadera
  4. Härligt att du hittade kläder sen. Vi har en sportbutik i vår stad, och de har ingen konkurrens och det märks tyvärr. Fattar inte hur butikspersonal kan va sådana.

    Underbar ide, misstänker att jag inte kommer få till något bidrag men ska ändå ha det i åtanke.
    Ha en härlig fortsättning på helgen. Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hm, jag har en plan. Måste tänka vidare...
    Kul idé!

    Kram och trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Å så kul!! Jag vill gärna vara med...hoppas bara jag hinner få till något bara..
    Träningskläder var jag och shoppade igår. Har börjat på latinaerobics med styrka och det är riktigt kul men väldigt svettigt måste jag säga hihi. Konditionen är inte riktigt som den har varit..men tyckte att ska man ändå träna riktigt så är det skönt med bra träningskläder också :-)
    Ha en riktigt skön söndagkväll
    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  7. Vilken rolig uppgift!! Har ingen lampskärm hemma men om jag får möjlighet så ska jag verkligen försöka vara med i utmaningen! Du är underbar som kämpar för miljön och för att få folk att upptäcka återvinning!! Kram fina du!

    SvaraRadera
  8. Jag gillar dina utmaningar och jag antar den! Kul att du är påhittig!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  9. Hm, anta utmaningen... Häromdagen skulle jag piffa till en lampskärm och hade tänkt den som i stil med en traskrona. Det var i all fall tanken! Men jädrar i min lilla låda vad den blev ful:) Så jag fegar ur så länge, men kanske får jag en lysande (obs! vitsen) idè längre fram;)

    SvaraRadera
  10. ohhh så spännande.. detta vill jag hänga på

    SvaraRadera
  11. Vilken rolig utmaning! Jag vill väldigt gärna vara med. Hoppas bara att jag lyckas hitta material och få lite pysseltid, så att jag hinner. Plötsligt fick jag iallafall en hel massa nya idéer, tack för inspirationen!
    Önskar dig en fantastisk höstdag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  12. Här är mitt bidrag :)
    http://tjugofemman.blogspot.se/2013/09/utmaning.html
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Å så kul!
    Ska försöka få till något:)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Nu har jag blivit klar med mitt bidrag.. gav mig dock yrsel, huvudvärk o illamående pga limdoften.. men vad gör man inte för konstens skull ha ha ha
    http://chanette.blogg.se/2013/october/lampskarms-make-over-nr-1.html

    SvaraRadera
  15. faktiskt gjort en till men där fick även lampfoten sig en makeover.. denna är till sönernas rum.. http://chanette.blogg.se/2013/september/dino-lampa-till-sonerna.html

    SvaraRadera
  16. hi hi jag har gjort en till ha ha ha.. lamp omgörar lover som jag är.. men hitta lite saker då jag höll på att packa här inför flytten o jag fick en lamp skärm av en vännina för nån dag sen....jag ÄLSKAR att göra om lampor..till denna lampan har jag bara andvänt 2 saker o en sak.. snacka om miljömedveten med hi hi

    SvaraRadera
  17. Vilken underbar utmaning här kommer mitt bidrag. Det är två olika skogslampor eller tre om man räknar med en omgjord fot:-) http://aterbrukavasali.blogspot.se/2013/10/skogs-fint-i-koket.html

    SvaraRadera
  18. Min lampa är klar! Kul med utmaningar som gäller återbruk, alternativa idéer :)
    http://mrsstarfield.blogspot.se/2013/10/utmaningen.html
    Ska bli spännande att få se allas alster sen...
    Kram G

    SvaraRadera
  19. Fick en sån läker ide så jag lämnar in ett till bidrag så någon fler kanske blir inspirerad:-) http://aterbrukavasali.blogspot.se/2013/10/china-schack.html

    SvaraRadera
  20. Inte hann jag med att göra någon ny skapelse, men jag har gjort ett samlat inlägg om några jag gjort tidigare. Hoppas det är okej, det är väl tips och inspiration som är det viktiga!:)
    http://minlillaskrubb.blogspot.se/2013/10/lampor.html

    Kram

    SvaraRadera
  21. Oj, jag skulle göra en lampa i kväll tänkte jag men den hinner nog inte bli färdig. För säkerhets skull tar jag en gammal som bidrag i stället.
    http://blandadbetong.blogspot.se/2010/04/nygjord-golvlampa.html

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  22. Really when someone doesn't be aware of afterward its up to other visitors that they will assist,
    so here it occurs.

    Visit my web site ... pure garcinia cambogia

    SvaraRadera
  23. s a bit of truth to the mostly fiction tales we were told as kids.
    There are a few factors you want to consider when purchasing a superfood drink powder.

    In reality, a number of these pills can help
    but only if you couple them with lifestyle changes.

    Also visit my web-site - athletic greens taste ()

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...