Sidor

torsdag 29 november 2012

Advents fönster

God morgon ljuvliga Torsdag

Nu börjar marknaden verkligen närma sig och jag kan inte säga annat än att jag börjar bli liiiite nervös;) Men åh vad roligt det ska bli, det är ju det här jag vill hålla på med. 

De närmsta dagarna har inneburit mycket C.b.A för det spelar ingen roll hur tidigt man börjar med förberedelserna inför en marknad, det är alltid mest att göra veckan innan ändå;) 


Men på grund av att det varit så mycket att göra den sista tiden så har planering varit mycket viktigt. Speciellt planering för ledighet för det är så lätt att ryckas med i jobbet att jag glömmer att andas, pausa och göra något annat. 


 Men jag har alltså planerat in tid för annat och då även för adventspyssel. Köksfönstret är nu adventsfärdigt och det känns väldigt bra. Jag har inga gardiner i fönstret i köket, jag har faktiskt inga gardiner i något fönster;) Men för att något ska hänga i fönstret så har jag hängt dit några pepparkaksformer och några kottar. Det syns dåligt med det blev faktiskt ganska bra. 


 Idag är det ytterligare några timmars jobb med C.b.A sen blir det att färdigställa vardagsrums fönstret samt lägga ut ljusslingan i busken, förbereda för den första adventsklappen till barnen, tvätta och packa. Imorgon är det jobb som gäller innan det blir julbord med jobbet och sedan på lördag smäller det;) 


Tack för alla söta kommentarer om min och Mias julmarknad på Lillstugan. I år blir första testen och nästa år kan några av er förvänta er en inbjudan att ställa ut på vår marknad. (om det går bra med försöket vill säga) 

Ta hand om er där ute
Annie

11 kommentarer:

  1. Ojojoj, snacka om full rulle.
    Blir ju trött bara av att läsa om hur mycket planering allt måste kräva.

    Haha, ja du, jag är också ganska osocial, och som tur är även MrJ. Vi spenderar helst ledig tid hemma och bara "är" ;)

    Hoppas du får en skön Torsdag, trots allt jobb, Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Mysigt du gjort i fönstrerna förresten.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Fina fönster, sååå mysigt med advent. =)
    Hoppas nu att marknaden går riktigt bra så att det blir ett år till. ;)

    SvaraRadera
  4. Adventsmys och julmarknad, kan det bli bättre!:)
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. ÅH! så vackert det blev med hyacinterna! jag har inhandlat ett par stycken oxå.. men känns som att det blir att sätta de i hyacintburkarna till vår marknad istället för att piffa till det här hemma... jag ska göra ett tappert försök att städa lite så det kan bli advent här i huset..inte lätt på en byggarbetsplats, men men... önskar dig en härlig torsdag och ett stooooort lycka till i helgen.. vi får hålla kontakt... sedan är det våååår tur!!! jiiihaa!. tusenkramar!!!,mia.
    ps. tack för draghjälpen med bilderna!!!! underbara du!!!

    SvaraRadera
  6. Lycka till. Det kommer att gå toppenbra.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Lycka till i helgen och ha en skön advent
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Kära vän hoppas det går bra i helgen...och stressa inte för mycket...då kanske herr migrän kommer tillbaka!!
    Ha en fin kväll iaf...
    Kram kram Bia

    SvaraRadera
  9. Hej fina du!

    Tack snälla för de fina hälsningarna hos mig :-). Jag kände precis samma sak, det var så härligt att hitta tillbaka till dig!

    Lycka till med marknaden, jag tror att det kommer att gå jättebra! :-)

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  10. Bra att planera tiden ordentligt, för visst är det lätt att man bara rusar fram och glömmer stanna upp emellanåt. Och speciellt när det händer så mycket spännande saker! Lycka till på marknaden! Håller tummarna för att försäljningen går riktigt bra och att du får en riktigt rolig helg!
    Kram Petra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...