Sidor

torsdag 27 september 2012

Det stora avslöjandet av renoveringen av tv-rummet

Godmorgon

Oj oj oj vilken karusell jag åkte med igår. Råkade tydligen ut för något som kallas för karusellyrsel troligen beroende på veckans tidigare massörbesök i samband med en liten förkylning. Men usch och fy vad obehagligt det var och så glad jag är över att det är över. Jag gillar inte snurrkaruseller varken de verkliga eller de som kommer i sjukdomsform, så nej tack ni behöver inte komma på återbesök klarar mig bra utan;) 

Idag ska jag äntligen ge er bilder från tv-rummet som vi fortfarande trivs väldigt bra med. 

Här kommer en före bild

 En stoooor stor mörkgrå soffa som tar upp halva rummet tillsammans med ett alldeles för stort soffbord. 

Ut flög alla möbler, in kallades målare och vita blev tapeterna och listerna en gammal soffa från början av 1900-talet inköptes och en massa kuddar och fluff inhandlades. 

Resultatet 
 De mesta är loppisfynd förutom kuddarna och plädarna samt mattan. Och gissa så glada vi blev när vi insåg att vår stora europakarta passade perfekt över soffan;) Soffan har även bytt plats med tv:n och tv:n finns således på den andra väggen
Här ser ni tv. sidan, lådorna på lådorna, tv bänken samt ett litet brickbord i hörnet med plats för en massa ljus. Helt plötsligt känns rummet större och jag slipper känslan av klaustrofobi när jag vistas här inne. Fler detaljbilder kommer ni med all säkerhet få se någon annan dag, för många bilder blev det;) 

Idag kommer äntligen mattläggarna och börjar lägga golv i köket, ska bli sååå skönt. Så snart kommer ni få följa med på en renoveringsresa igen både i kök och hall och finrum. 

Önskar er alla en härlig dag och tackar så mycket för alla söta kommentarer jag får. De värmer i massor. 
Ta hand om er
Annie 

9 kommentarer:

  1. Hjälp så bra det blev. Man kan inte tro att det är samma rum.
    Så mycket luftigare.
    Kanon!
    Hoppas ni får en härlig Torsdag, Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad!!
    Snyggt, mysigt och luftigt, förstår att ni trivs!:)
    Usch för karusellen du fick åka, låter otäckt, ingen mer massage ihop med förkylning nu då....okej?!:/
    Ha en härlig torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Väldans fint blev det!
    Kofferten passar bra ihop med soffan.
    Ha en fin torsdag.
    Här börjar regnet dra bort, nu vill vi ha sol!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Så jättefint det blev! Mycket luftigare, snyggare och bättre på alla vis!
    Jag var på massage för någon vecka sedan. Efteråt blev jag så yr att jag ramlade över en trottoarkant! Platt fall ner i gatan!:) Det måste ser oerhört konstigt ut att bara ramla så!:)
    Och så triggade det igång en förkylning som låg på lur och som jag fortfarande inte är av med...Massage är ju inte ENBART av godo...:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Sååå fint det blev!!! Vilken skillnad det blev :) Är djupt imponerad över din kreativitet. Kramar Liza

    SvaraRadera
  6. Vilken skillnad... det blev jättefint

    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Men jösses så snyggt det blev! Vilken otrolig skillnad..europakartan är ju en höjdare. Detaljer gör ju så mycket, gäller bara att få till det och det har du lyckats med;-)
    Kul att få se mera och följa med på renoveringarna:-)
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...