Sidor

måndag 2 juli 2012

Barbie- docks-lek för vuxna

I söndags var ju jag och kära mor på Auktion, ett evenemang som vi båda uppskattar mycket. En av de bästa saker med auktioner är chansen att få känna, ta och pilla på alla auktionsobjekt. Få se och hålla i en bit historia, känna historiens vindslag så att säga. 

I söndags fanns det mycket vackert att titta på, många var fyndlådorna och där i kunde det gömma sig en eller en annan skatt. Ja det gäller att vara påläst om man ska lyckas göra de stora fynden på auktioner med många så kallade fyndlådor. Men mitt största fynd låg inte i någon låda utan låg på "fin bordet" 



 Detta vackra album bläddrade jag igenom inte bara en gång utan två gånger innan auktionen började, jag drömde mig bort i innehållet. Fantiserade om bilderna likt en barbie-docks-lek, byggde upp deras liv utifrån det jag såg och tackade min lyckliga stjärna att jag fått tillfälle att bläddra i en sådan här historie-skatt. 

 Inte kunde jag i min vildaste fantasi tro att jag någon timme senare skulle vara ägare till denna ljuvliga skatt. Mina egna barbie dockor för vuxna

Vill ni veta den o-hutlösa summan jag spenderade på detta fullproppade album. Svaret är 120:- och då är slagavgiften på 20:- inräknad;) 

Nu ska jag leka med fantasin en stund och drömma mig bort till en annan tid. 


3 kommentarer:

  1. Men åh vilket fynd, förstår att de väcker fantasin. Så härligt det sista kortet var, ser ut som om det har legat vikt i någons ficka, kanske har en dam gått runt och burit på det;) Ja se här väcktes också fantasin...

    Önskar dig en härlig kväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Visst är det härligt med gamla bilder. Bara albumet var ju ett fynd för sig! Nu måste jag dra iväg, för ikväll blir det gatufest i stan. Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  3. Oj så fint! Verkligen ett fynd:)
    Grattis i efterskott!
    Ha de så gott!
    Marianne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...