Sidor

lördag 25 januari 2014

Att finna sin dröm (obs jag kompenserar uteblivande av inlägg med ett låååångt inlägg)


Tänk, jag har funnit min dröm. 

Jag har länge vetat vad jag vill jobba med. 
Jag vill ha ett jobb som ger mig trygghet och där jag kan få nytta av min kreativitet och min vilja att inspirera till ett hållbarare liv. 
Jag har alltid vetat att jag kan förvandla nästan vilket jobb som helst till ett jobb där kreativiteten kan flöda (för nämn ett jobb som inte behöver lite kreativitet!) och att inspirera till ett hållbarare liv kan man göra var som helst. 


Där jag jobbar nu (en klädbutik i Gällstad) har jag nytta av min kreativietet när det kommer till skyltning och butikens utseende. Att skylta om och göra fint är verkligen något jag älskar. 

Butiken jag jobbar i håller servicen högt, här vill vi att kunden ska bli nöjd med sitt köp. Här vill vi hjälpa henne att hitta det hon söker. Vi vill att kunden ska hitta ett plagg hos oss som hon kommer ha glädje av länge, hitta ett plagg som hon kommer trivas så bra i så att hon tillslut sliter ut plagget. 

För handen på hjärtat, hur ofta sker det att vi köper kläder som vi bokstavligen sliter ut. Ofta hinner vi tröttna på det, eller så har vi köpt för billigt så det slits för tidigt (efter en eller två tvättar) 

Men i det jobbet jag har nu så kan jag genom att hjälpa kunden att hitta det perfekta plagget främja en hållbarare livsstil, då kunden förhoppningsvis kommer använda plagget tills det tillslut inte håller längre. Kvalite framför kvantitet, och klassiska modeplagg som passar bäraren. 

Men jobbet jag har nu är tillfälligt, det är baserat på timmar där jag ena månaden får ut en lön på ca 2000 medan i nästa månad hämta ut en lön på 11 000. Det är en ohållbar livsstil som sliter på mig mer än jag vågar erkänna. Att vara timanställd fråntar dig rätten till Semester och någon A-kassa är det inte någon ide att jag är med i då avgiften vissa månader hade käkat upp för mycket av min redan låga inkomst

Men jag har sökt ett jobb


Vad tror ni? Kan det vara det perfekta jobbet till mig. 
(jag är dock inte troende inom den kristna tron men jag har en stor respekt för olika religioner och i ansökan står det endast att de förutsätter att den som söker vilar på kristna väderningar. Även fall jag inte tror på den Svenska Kyrkan så innebär det inte att jag inte har samma värderingar, för det har jag, jag saknar bara tron på Gud. Min tro är på människan) 

Så håll tummarna. CV är ivägskickad. 

Här jobbas det fortfarande mycket. Chefen är på semester och min kollega är fortfarande sjukskriven. Men vi har ornat så jag kommer få vara ledig på Söndag, imorgon. Gissa om jag ska njuta;) 

Kram och tack för alla varma kommentarer, det finns en kärlek och omtanke i blogglandia som jag just nu suger åt mig likt en svamp. 
Tack
Annie


18 kommentarer:

  1. Låter verkligen som ett jobb för dig. Håller tummarna att det går vägen. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jobbet skulle passa dig perfekt :) Lycka till!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Perfekt jobb för dej, håller tummarna!
    Vad gäller det där med att tröttna på kläder innan de är utslitna så kan jag berätta att vi är 7 tjejer (i två olika storlekar) som träffas 2 ggr/år och byter kläder med varann. Bra återbrukstänk, tycker jag! Vi brukar kombinerar det med lite god mat och trevligt snack mellan varven av provningar.

    Lycka till med ansökningen till jobbet!
    Kram G

    SvaraRadera
  4. Jädrans vad jag ska hålla tummarna! För det där skulle vara så du, vilka underverk du skulle kunna utföra!
    Som sagt, håller tummarna!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna så dom blånar att du ska få detta jobb. Det är ju ditt jobb för sjutton :). Ha en skön och bra söndag i morgon.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  6. Jag har med varit timanställd, inom vården. Det går ett tag men som du säger, det sliter.
    Jobbet du sökt skulle ju passa dig som handen i handsken. Håller tummar och tår!

    Det här med ljus ja, det är inte många som vet om hur skadligt det är med paraffinljus. Många tror de har stearinljus men det finns inte mycket rena stearinljus i butikerna, det kan stå på förpackningen att det är stearinljus men läser man mer noggrant så står det ofta att det är blandat med paraffin. Är man osäker kan man lukta på dem, stearin luktar gott, det gör inte paraffin. Bra för mig för då handlar förhoppningsvis många hos mig istället....

    SvaraRadera
  7. Men så perfekt! Håller tummar och tår att du får det! Tänk vilka underverk du skulle kunna göra på ett sådant jobb :)
    Kramis!

    SvaraRadera
  8. Om jag får bestämma så är jobbet ditt… men nu är det ju inte så bra, tyvärr. Men tummarna håller jag hårt, för vem skulle kunna passa bättre än du till det jobbet? Absolut ingen, säger jag bestämt.
    Önskar dig en riktigt skön ledig söndag!
    Kramisar M.E

    SvaraRadera
  9. Besökte Gällstad lite då och då förr, som en liten pärla mitt ute i ingestans:) Jag har också jobbat på timmar, doch innan jag fick barn och allt det ansvaret som kommer, men jag vet hur osäkert det är och vilken stress det innebär. Så även om jag förstått att du trivs där du är ni så låter det nya jobbet ännu bättre, håller alla mina tummar! Det låter verkligen som ett "Annie-jobb" inom secondhand, vilken tillgång du skulle vara! Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag håller tummarna förstås.....hoppas det blir ditt!!!!!
    Trevlig helg........hej och kram från bia

    SvaraRadera
  11. Det låter ju helt perfekt för dig! Jag håller alla tummar jag har för dig!!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  12. Å så spännande, skulle passa dig perfekt tror jag:) Hoppas du har det skönt idag på din lediga dag! Kram

    SvaraRadera
  13. Det skulle passa dig jättebra!
    Håller tummarna för dig :)
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Det där jobbet gissar jag skulle passa dig hur bra som helst, håller tummarna för att det blir ditt!
    Och vilket fantastiskt vackert halsband du gjort! Du vet, jag och fjärilar... =)
    Ha en underbar dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  15. Håller tummarna!! Själv letar jag fortfarande efter mitt drömjobb

    SvaraRadera
  16. Håller tummarna!! Själv letar jag fortfarande efter mitt drömjobb

    SvaraRadera
  17. Självklart håller även jag tummarna.. Det måste vara ett roligt jobb för vem som helst..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...