Sidor

fredag 18 oktober 2013

Upcykling utmaning. Mitt bidrag

Godmorgon

Idag är sista dagen för inlämning till upcyklings-utmaningen. Ikväll sammanställer jag alla bidragen och imorgon får ni njuta av en kavalkad av spännande upcyklade lampor. 

Men ingen upcyklings-utmaning utan mitt egna bidrag.
 (ni som följer mig via Instagram har sett en peek på den innan) 

Mitt bidrag till utmaningen är min lampa i Rekreationsrummet.


Det är en helt vanlig lampstomme som jag virat gammal lakansväv runt runt och runt.


 För att sen knyta i gamla prismor 



Allt är fyndat från loppis.
(förutom elen och lampan som är inköpt på Jula) 

Lampskärmar finns det gott om på loppisar men det svåra är att hitta en som man tycker om. Formen är jätteviktig men kan vara svår att se om den är klädd i ett annat tyg. Men mitt tips är att vända på skärmen och titta på själva stommen, då kan det vara lättare att bilda sig en uppfattning om formen. 

Prismor är det lite värre med att fynda på loppis nu mer, antikhandlare är snabba på att hitta dessa godsaker så där krävs tur. Eller Tradera, fast på tradera kan de gå ganska dyrt, fast om man tänker på vad en äkta kristalllampa kostar så är det kanske inte så konstigt. 


Min lampa sedd från soffan, 
Min bästa plats i hemmet, förutom sängen. 

Så detta var mitt bidrag till Upcyklignsutmaningen och svårare än så här behöver det inte vara. Bidraget ni lämnar in behöver inte vara något ni gjort nyligen utan titta er omkring hemma, har ni en lampa som ni upcyklat så finns ännu tid att delta. 

Ser fram emot morgondagens kavalkad
Välkomna då
Annie

5 kommentarer:

  1. Snygg!! Som 17!!

    Mitt bidrag kommer här http://hannishem.blogspot.se/2013/10/harmapa.html

    Stor kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Så läcker lampan blev !!!!.....såg att dom hade lampstommar hos en ny loppis som jag har hittat nära mej!!!.....måste dit igen, för dom hade såååå mycket läckra saker ;))))
    Trevlig helg, hoppas solen skiner hos er också;)
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk lampa, den gillade jag verkligen.
    Har några prismor liggandes nu kanske de äntligen kommer till användning
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Här kommer ett bidrag! Hoppas att det inte är för sent!
    http://blandadbetong.blogspot.se/2013/10/aterbruk-av-lampor.html

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...