Sidor

fredag 31 augusti 2012

Ångest ångest är min arvedel- helt enkelt soff-funderingar

God morgon

Idag är det mys med barnen som gäller, städning och tvättning och sedan lite jobb på världens bästa jobb och dagen kommer avslutas med taco-familje-mys. Alltså jag har en helt perfekt dag att se fram emot.

Men förutom en perfekt dag så går jag och funderar och funderar, och kan behöva en härlig input från er därute. 
 Just nu har vi en härlig soffa som sväljer halva tv-rummet. Den tar sådan plats att man nästan får lite klaustrofobi när man vistas där inne. Visst älskar jag soffan men förutom att den är för stor så saknar jag att själv kunna tillsätta kuddar efter säsong (vem älskar liksom inte kuddar) 



Ja ni ser vilken plats soffan tar. Tanken är att vi inom en snar fram tid ska ha tv-rummet nere i gillestugan men inte heller där får soffan plats, hur vi än gör. Så denna soffa måste bort. 

Och då kommer vi till mitt senaste inköp som vi ska hämta hem på söndag. Åh jag älskar soffan men det jag funderar över är om den duger till tv-soffa eller kommer man få träsmak efter en halvtimme. 



Tanken är att den ska fyllas med kuddar och plädar och sedan tänkte jag sy (ja ni läste rätt) sådana här smarta  ligg-kuddar till barnen att ligga på framför tv:n 

bilden är hittad här

Liggkuddarna är ihopsydda kuddvar som man sedan bara stoppar in kuddar i, en väldigt smart idé jag hittat på nätet. 

Men ack vilken ångest jag har,har flera gånger upprepat Pär Lagerkvist berömda vers "ångesst ångest är min arvedel". Kanske kan ni lindra den lite genom att säga att det kommer att bli bra och att vi kommer kunna sitta i soffan och ha det mysigt. Ja idag behöver jag helt enkelt positiv feed-back, någon som övertalar mig om att det kommer fungera för jag älskar verkligen soffan;) 

Tacksam för input, och önskar er som vanligt en helt fantastiskt underbar dag och glöm inte att njuta av de små tingen;) 

Annie

10 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är "liggdelen" som sticker ut på sådanadär soffor som gör att den tar upp hela rummet. Om ni skaffar en ny soffa, fundera på att välja en utan. Vår soffa är ganska stor (typ 2,5 meter) men den ser ganska nätt ut ändå tycker jag. Om man vill lägga upp benen kan man ha en pall eller ett benvänligt soffbord (vi har det senare).
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Oj, jag är extremt beroende av komfort när det gäller just soffor... och den fantastiska soffan du har köpt är vacker men inte särskilt TV-vänlig.

    MEN jag är däremot övertygad om att du kan se till så att den blir just TV-vänlig, kuddar och mys.

    SÅ... gå på din magkänsla, den är underskattad och lita på dig själv <3

    SvaraRadera
  3. Jag håller med föregående talare! Lita på dig och din kreativa sida! Du har en talang, den ska du använda dig av nu... Även om jag personligen vill ha en liggvänlig soffa, så kan man ha fördel av en soffa där man inte somnar!!!! Det finns ju sina poänger med det;))
    Och en fantastiskt bra ide med liggkuddarna!!! Bara att vika ihop så är det huxflux en Sittkudde dessutom! Och det där med att sy;) det kommer du fixa galant;) ha nu en sådan där fantastisk fredag som du just beskrivit!!! Själv hade jag behövt dig!! Och våra samtal/ pyssel och kaffedrickande!!!!! Kramar!!! Mia

    SvaraRadera
  4. Så svårt.
    Vi har ju också en väldigt stor och liggvänlig soffa. Det är ju helt och hållet vad man vill ha.
    Om den nya snygga soffan blir obekväm efter en stund finns det ju iallafall ingen risk att man fastnar och dö-tittar på något värdelöst.
    Känn dig fram, bara du själv som kan avgöra vad du tror blir bäst.
    Men älskar idéen med liggkuddarna. Det ska nog allt sys här med i framtiden.
    Ha en riktigt mysig fredag, och grunna nu inte ihjäl dig, Kramar Malin

    SvaraRadera
  5. När jag har köpt gamla soffor (kommer du ihåg den rosa?)
    så har jag haft som måttstock att man ska kunna ligga i den.
    Kan man det då funkar det=))
    Och liggkuddar är ju hur mysigt som helst!
    Flera i en hög och kasta sig ner.
    Tror hur som helst att du kommer att komma på något bra med den nya och den gamla soffan.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Hi hi...ja du. Nu skall jag var ärlig...den soffan skulle jag inte ha framför TV. Jag måste kunna krypa upp och gosa till mig. Det är ju jag det. Men liggkuddar var en strålande ide.
    Ha nu en fin fin helg. Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Åh, var det du som köpte den soffan. Hade vi haft plats hade jag varit spekulant! =)

    SvaraRadera
  8. Det där med soffa är onekligen inte enkelt. Vi har gått från en stor och vräkig soffa till en mindre som kompletteras med en fåtölj och en stor och en liten fotpall. När vi är många brukar vi komplettera med kuddar på golvet för barnen precis som du tänkt. Jag tycker att det funkar bra. Visserligen är vår soffa något mjukare än din tror jag, men det estetiska är ju faktiskt nog så viktigt för att man ska trivas i rummet. Skall bli spännande att se resultatet. Kramar Liza

    SvaraRadera
  9. Jag tror det blir toppen hos dig! Läckert för barnen på golvet och blir inte den soffan snygg vet inte jag ;) blir den för hård är det väl bara att köpa en skön fåtölj att sitta i under långt tv tittande. Jag tror det blir super, hoppas vi får se!
    Trevlig helg,
    Sussi

    SvaraRadera
  10. Jag vet hur du känner, ibland får man det över sig, men till slut när man reder ut vad det verkligen är man vill ha och behöver så blir det så bra....om du vill kan du ju plocka bort de kuddarna som är och köpa egna, som du tycker lyser upp och en pläd här och där så blir det som nytt;) Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...