Sidor

tisdag 21 maj 2013

I väntan på en solig dag

Godmorgon Tisdag

Här är det regntunga skyar idag men det är fortfarande varmt. Känns nästan lite tropiskt. Regnet och värmen har gjort så att det växer så det knakar. Dillen är på väg upp, jag ser de första morotsbladen, rabarbern snart redo för sin första skörd och gräslöken har vi redan provsmakat. 



I mina fönster står mina pelargoner och växer sig större och större. Men jag vågar inte placera ut dem riktigt än.


Minns förra sommaren allt för väl då mina pelargoner i princip regnade bort. Vi har inget tak utomhus så pelargonerna fick allt för mycket vatten förra sommaren och det misstaget vill jag inte göra i år så därför väntar jag till en solig dag. 


Önskar er som tittar in en härlig dag och hoppas solen skiner på er en stund
Kram 
Annie


5 kommentarer:

  1. Hoppas också på sol, men än är det mulet. Vi vaknade av världens åskoväder inatt vilket förvånade oss lite eftersom det inte alls kändes kvalmigt igår. Jag har precis skördat mina första rabarber och det är verkligen en ljuvlig känsla. Idag skall det bakas rabarberkaka av dem. Önskar dig en härlig dag. Kramar Liza

    SvaraRadera
  2. Ja, här bjuder vädret också på gråa moln och regn. Men välbehövligt för våra gräsfrön ;)
    Snacka om att naturen bara exploderar. Vi bakade på årets första rabarber i helgen. Smaskens.
    Mina pelargoner är kvar inne än med, trots tak. Men kanske de får flytta ut till helgen.
    Ha nu en mysig tisdag. Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jag väntar också på solen. Den vill fram men det räcker inte ända fram... Igår var det så varmt så varmt, härligt. Vilka fina kannor du fick till, passade bra på stegen. Ha de gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  4. Här börjar solen att titta fram nu...men det har varit regnigt o disigt i två dagar....så den är välkommen;)
    Vi har inte sått något ännu...vi väntar tills vi kommer till landet i juni;)
    Ha de gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Här har det varit grått och trist hela dagen idag. Kul när man börjar se att det kommer upp det man har satt i jorden.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...