Sidor

tisdag 23 april 2013

Än så länge kan ljusen brinna


God morgon regniga och blåsiga Tisdag

Ja fy vilket väder, tänk ändå vilken tur att man kan välja att vara inomhus en dag som denna. Fast det kliar väldigt mycket i trädgårdsfingrarna, som än så länge inte är gröna men skam den som ger sig. Men de lovar fint väder till helgen igen så då kanske det kan krattas och grävas lite. Så länge får jag nöja mig med att sitta och drömma och planera. 


Kanske hinner jag tillverka några mer sådana här också innan de fina vädret lockar ut mig. Jag har ju en ansenlig samling av just udda koppar och vad är bättre än att tillverka något av dem för att sedan kunna njuta av dem varje dag. Idag är det en sådan dag så jag kanske till och med tänder upp dem till förmiddags teet. 

Nu önskar jag er en mycket härlig dag och om ni vill se vad jag pysslar med på dagarna så är ni varmt välkommen in till choicesbyannie.se

Ta hand om er
Annie

9 kommentarer:

  1. Vilka härliga ljusstakar. Kommer du till Violan den 20/7?
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Här öser också regnet ner.
    Men lite mys att få plocka lite inne med efter alla fina dagar man bara velat vara ute.
    Riktigt läckra ljusstakar, coolt.
    Ha en mysig inne-tisdag, kram Malin

    SvaraRadera
  3. så snygga! ja skapa på! det kan inte passa bättre än att pyssla och dricka te och tända ljus idag. det blåser snålt ute och jag ska jobba i em/natt... fattar inte att jag va så dum och tog passet... men men gjort är gjort och pyssla får jag göra en annan dag. Store sonen J åker på konfaläger i morgon så det blir inte ngt. pyssel då heller.. det blir till att köra till Halmstad. Men jag har lyckats få ihop ett par nyckelbrädor... det känns lite kul. Hoppas nu på att få se mer av dina underbara alster.. mycket mer!... tusenkramar, Mia

    SvaraRadera
  4. Det var häftiga ljusstakar! Kul att du har inspirationen kvar.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  5. Vilka galet fina ljusstakar! Blir som vanligt otroligt imponerad av din kreativitet. Kramar Liza

    SvaraRadera
  6. Ljusstakarna är jättefina! Jag hade också tänkt göra sådana, köpte ljushållare för ganska länge sedan men jag har inga koppar (...än), sen kom ju annat emellan i mitt liv men nu har jag siktet inställt på mina två favoritloppisar i helgen! Lämpligt lim måste också skaffas....
    Kram G

    SvaraRadera
  7. Åhhh, så fina dina ljusstakar är. Kul när man kan använda gammalt porslin till sådant här också.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  8. visst är det fint med olika koppar, man kan ju göra så mycket med gammalt porslin, jag tycker det är finare än om man köper nytt. det ska vara lite slitet och nött:)
    Jag gjorde ljusstake på faten oxå, så lätt och fint.
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  9. Än så länge vill inte våren riktigt men förhoppningsvis är den här på riktigt snart. Som det är nu är det mer höst tycker jag.
    Dina ljuskoppar är så söta och tända ljus kan man göra året runt tycker jag.
    Ha en bra dag. Kram Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...