Sidor

måndag 4 mars 2013

Måndagens ups and downs

Godmorgon Måndag

Idag är jag arg för:

Att det skiljer så mycket i vården beroende på vilket landsting du tillhör. I Jönköping fick jag en läkare, en sjukgymnast och en psykolog kopplad till mig mot min migrän. Här får jag bara läkare som ser mig som en hypokondrisk pillerknarkare;( 

Att jag är tvingad att betala all akupunktur mot min migrän alldeles själv;(

Att jag låter mina rädslor styra

Att snygga Martin Rolinski inte gick vidare till Melodifestivalen

Att barnen bråkar hela tiden (det hör väl till men jag måste ändå erkänna att det gör mig arg) 

Idag är jag glad över: 

Att jag trivs så i mina nya glasögon

Att jag tack vare hjälp från vänner, Tinas friskvård, och min kära sambo lyckats minska mina migränanfall

Att kära Mia kommer hit på Onsdag

Att solen skiner och en antydan till vår börjar kännas i luften

Att firandet av Mr D blev så lyckat



Vad har ni att vara glada över /arga över idag?

Ta hand om er
Annie


11 kommentarer:

  1. Hmm, vet inte om jag är direkt arg över något. Men irriterad på att ingen vagntillverkare kan göra en syskonvagn precis som jag vill ha den. Borde ju finnas fler än jag som vill kunna ha skjusterbara säten så tex ett barn kan titta framåt och ett bakåt åt mamman. Att framhjulen ska vara låsbara, stora och kunna ta sig fram på skogsväg. Att liggläget ska vara fullt och handtaget höj och sänkbart. Sem ska den ju helst inte väga multum, vara bred som en lastbil och kosta skjortan =P

    Annars är jag mest glad för solen, denna underbara energigivande gasboll.

    Hoppas du får en härlig start på veckan, kram Malin

    SvaraRadera
  2. Jag är arg för att:
    ...jag aldrig tycks få tid för saker som att beställa tandläkartid, ringa försäkringsbolaget eller att lägga om min pensionsförsäkring.

    ...det inte finns pengar eller tid att hjälpa unga människor som kommit på glid, att insatserna ofta är gjorda för sent om de görs alls.

    ...att min kropp inte längre är ung och lyder mig. (Jag vet att det inte bara är jag).

    Jag är glad för:

    ...att det finns bloggare som lyfter min dag.

    ...att jag har ett jobb och underbara arbetskamrater.

    ...att min hund är frisk igen.

    Tack för din kommentar hos mig. Jag tycker också att det talade språket är viktigt och att vi ska bevara det, men jag tror att vi måste acceptera att det förändras. Det har ju alltid förändrats fortare än skriftspråket. Jag brottas med ovilliga ungdomar dagligen, som inte vill vare sig prata eller skriva korrekt svenska. Som svensklärare försöker jag ha en öppen attityd till språkförändringar, men innerst inne är jag väl också lite motståndare till att ta in vissa av de språkförsämringar som sker. Det är inget lätt jobb vi har.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad över vädret här, varmt och soligt! Arg över min värk som gör att jag stannar hemma idag! Men jag ska njuta i solen och bara vara. Kul att kalaset blev lyckat!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilken fin bild på tulpanerna!!
    Jag är inte arg på nåt särskilt idag;) Är glad för att vi går mot vår och att vi kanske ska vara på torpet några dagar på sportlovet, som börjar idag;))
    Ha en bra start på veckan...utan migrän hoppas jag :)
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Just idag är jag också arg över sjukvården...För att dom behandlar en anhörig till mig som om hon inte var lika viktigt som alla människor.
    Jag hoppas att du står ut ändå! Och är glad att du mår bättre.

    Jag är glad över att jag har den familj jag har. Att jag i stort lever det liv jag vill leva.

    Kram till dig/Hannis

    SvaraRadera
  6. Hejsan. Vet inte om jag kommer på någon arglista idag:) skönt kanske förutom min migrän som kommer när man minst anar det men men så är livet..
    Jag är glad iallafall över att solen varit framme så mycket, att jag är frisk så jag kan börja träna igen och ut på lååång promenader, att jag faktiskt snart drar igång med mitt företag. Förresten så beställde jag fåglarna på Alote.se
    Ha en fin dag.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
  7. Hej! Tänkte på din migrän... Min mamma hade värsta migränen förr, ofta! Hon gick på zonterapi för det och har inte haft några problem och symptom alls efter det och det är säkert tio år sen. Testa vet ja:) Kram Emma

    SvaraRadera
  8. Jag är arg (eller i alla fall frustrerad) över att dygnet har för få timmar, det jag tycker är roligt är ju alltid det som jag måste prioritera sist. =(
    Jag är glad över att jag ändå ger mig lite tid varje dag att göra det jag tycker är roligt eftersom det gör mig till en bättre människa (och mamma).

    SvaraRadera
  9. Har ju inte följt dig så länge, vart tillhör du nu?
    Jönköpingslän har faktiskt väldigt bra läkarvård, det måste jag säga!
    Trist att dom inte tar dig på allvar.. :(

    Nja idag är jag inte arg alls :)
    Men jo, lite irriterad att min födelsedags present från sambon inte hann komma idag.. men den kommer ju sen!

    Hoppas du har en skön kväll och att de negativa tankarna försvinner en stund!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Ja du att vara arg är jobbigt just nu är jag arg att cancer finns och drabbar mina nära och kära och att ingen hjälp finns att få för min sjukdom.
    Glad är jag för att mina älskade barn och käre make finns här för mig...
    Ha de gott vännen!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  11. Idag har jag faktiskt inget jag har blivit arg på eller över. Det jag är glad över är att jag inte har feber längre. Så det blev jobbet idag istället för att ligga i sängen och vara sjuk.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...