Sidor

onsdag 5 december 2012

En påminnelse onsdag

Godmorgon vintriga onsdag 

Idag vill jag bara påminna om min Pysselutmaning. Ni kan läsa mer ingående om den här. (öppnas i ett nytt fönster) 


Ni har till och med den 9 december att göra ert paket och publicera på er blogg (eller om ni inte har någon blogg så mailar ni mig på husetnummer10@gmail.com) Har ni publicerat inlägget på er blogg så glöm inte att meddela mig så att jag kan hämta ert bidrag där. 


Här har det blivit några fler eco-paket inslagna. Hittade en gammal låda som det förra året var ost från falköpingsmejeri. Nu har lådan fått bibelpapper fastklistrat på framsidan samt en bit spets, och självklart knappar;) 


 Denna lilla godingen har ni ju sett sedan innan. En lampkartong från Ikea fick papper fastklistrat på sig samt dekorerad med en stämplad fågel , spets och självklart knappar.


Mitt senaste projekt, Eco-påsar till alla barnens julklappar. Dessa är gjorda av gamla handdukar och en (nyare) linneservett. Enkelt men ack så miljövänligare. 

kom igen nu. Ta tag i min utmaning, utmana er själva att tänka utanför ramarna. Det är dags att vi slutar upp med det meningslösa julklappspappret. (tänk vilket slöseri med energi) Och förhoppningsvis kommer det här på bloggen den 10 december vara fyllt med inspiration på miljövänligare julklapps inslagningar;) 

Nu önskar jag er en fantastisk dag. Det har jag bestämt att jag ska ha. 
Annie


5 kommentarer:

  1. De är så vackra dina paket. Underbara, skulle funka som finaste dekorationen.
    Hoppas ni får en skön Onsdag, Kram Malin

    SvaraRadera
  2. God morgon fina du!
    Jag ska verkligen försöka hinna fixa till ett eco-paket!
    Har inte varit hemma mycket men hoppas på att få tid på lördag.
    En kul och viktig utmaning!!

    Ha en fin dag idag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du gör! Och utmaningen är en riktigt bra idé, och jag gissar att det nu pysslas fram massor av fina paket hos dina läsare!
    Du har något att hämta hos mig..
    Önskar dig en fantastisk vinterdag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  4. Så fina, fungerar lika bra som dekorationer. Ska nog lyckas åstadkomma något innan tiden är ute. =)

    SvaraRadera
  5. Nu är jag färdig, resultatet finns inne hos mig! =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...