Sidor

måndag 26 november 2012

En annorlunda gran

God morgon regniga måndag

Igår föll den första snön här, riktigt ljuvligt var det. Tyvärr mötte dagen oss med regn regn regn, men det har väl sin charm det med. 

Här hemma så har högväxeln lagts i inför julmarknaden till helgen, helt galet att de redan är till helgen, sjukt roligt ska det bli i alla fall;) 


Denna ljuvliga gren skaffade min kära granne och nyblivan PC (pysselcoach) till mig, eller detta är en del av den ljuvliga gren som hon tog hem från skogen till mig.


 Tänkte ha den som visning av mina julgranshängen, vad tror ni?


Det är en mycket vackert mossig gran och ett litet annorlunda alternativ till minigranen. Hade till och med kunnat tänka mig att behålla den själv sedan när marknaden är över. 

Önskar er alla som tittar in, nya som gamla en riktigt härlig måndag. 
Ta hand om er
Annie

10 kommentarer:

  1. God morgon min härliga vän, här är kaffet i koppen och jag försöker att bli en `bloggare`som hänger med i det förlovade landet här i cybervärlden. Jag ska ge mig ut på skogsfyndsjakt idag..dvs, skogens eget material. Få se vad det blir av det hela...bilder kanske kanske kommer...men nu till din vackra gren! den blev alldeles fantastisk! kommer att bli perfekt att ha på marknaden! och de ljuva hängena! gillar skarpt prismorna... nu blir det ett av målen.. att hitta prismor till överkomliga priser...Önskar dig en fantastisk måndag trots s..t vädret.
    Och idag vill jag bara säga; Jag är tacksam över att ha dig som min vän!!!

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig granne du har! Guld värt!

    Du, vill du ändra namnet på min blogg här i din lista? Vill bara ha Vägen till Frihet... om det är ok?

    Ha en fin dag nu vännen, blöt men fin...

    Puss H

    SvaraRadera
  3. Det var en härlig gren, och fina saker som hänger i den :))
    Tycker du ska ta hem grenen sedan...skulle jag ha gjort, om jag hade plats för den, förstås !
    Önskar dej en fin start på nya veckan :))
    Stor kram från Bia

    SvaraRadera
  4. Den grenen var verkligen jättefin så den tycker jag absolut att du kan använda på marknaden och även hemma sen. Lycka till med alla förberedelser. =)

    SvaraRadera
  5. Blir perfekt att visa dina fina saker på!:)
    Tar alltid in pinnar och grenar till advent och jul. Några små grankvistar kanske men annars är det ju storgranen som ska stoltsera och vara huvudnumret så småning om:)
    Så kul att få åka på marknad! Vårat bompande har fått stå tillbaka för diverse annat som händer och sker så tiden har inte räckt till helt enkelt, men det kommer fler jular!:)
    Ha en härlig start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mysigt, gillar idén skarpt.
    Spännande. Själv ska jag ner och städa lite till i källaren, sen kommer förhoppningsvis de första ljusstakarna få följa med upp och hamna i fönstrerna.
    Ha en fortsatt mysig måndag, Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Ja här kryper med julen på...ledig imorgon så det blir nog att hänga lite julgardiner....och pyssla hyacinter...Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  8. Självklart kan du visa dina julgranshängen på den grenen, blir jättesnyggt!
    Vad spännande med julmarknad, å mysigt! Till helgen har vi julskyltning här i Kramfors så den ska vi besöka :-)
    Ha en riktigt fin kväll
    kram Anneli

    SvaraRadera
  9. Funkar jättebra till de fina hängena
    kram Rosa

    SvaraRadera
  10. Jättefin gren:) Jg ska bege mig ut i skogen i veckan och hitta nått fint jag med, kottar och lite sånt:)

    Ha en härlig dag!
    Kram Emma

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...