Sidor

lördag 25 augusti 2012

En religiös dragningskraft

God lördagsmorgon på er

Ja som överskriften talar om så har jag en religiös dragningskraft, inte för att jag är troende (inte på den svenska kyrkan i alla fall) utan för att alla religiösa saker verkar hamna i mitt knä. 

På auktioner råkar de ofta finnas en eller två små saker i lådorna jag ropar in med religiösa budskap utan att jag vetat om det i förväg. Eller som dessa två saker som jag av någon märklig dragningskraft fick med mig hem på den senaste loppisen.



 Detta Ikon skåp vackert utsnidad i någon metall med en mycket vacker vad jag tror är Maria inuti.


Samt detta radband eller om jag förstått det rätt Rosenkrans i trä. I mitten av radbandet finns en stjärna med texten Weltkrieg 1914-1915 Maria Bitt fur uns. Ett radband som jag tror är av äldre modell. 

Men trots att jag anser att dessa två ting är väldigt vackra och väcker min nyfikenhet så ligger de ute på tradera. Min förhoppning är att de kommer till någon som verkligen uppskattar dem inte bara för att de är vackra utan även för budskapet de för med sig. 

Nu ska jag ge mig iväg på loppis och kanske kommer jag hem med fler saker med religiös dragningskraft. 

Skapa er en fantastisk dag
Annie

Ps. vill ni lägga bud på mina tradera annonser så finner ni dom här

2 kommentarer:

  1. Jag älskar sakrala saker!
    Nu kikar jag in på tradera=))

    Kram och fin dag/Hannis

    SvaraRadera
  2. Mysiga, och vilken underbar ram.
    Spännande med loppis, det blir det här med idag, bara Stella sovit klart någon gång ;)
    Hoppas ni får en riktigt mysig Lördag, Kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...