Sidor

onsdag 8 augusti 2012

Att inte ödsla någon tid

Jag har gett upp, fast inte i den bemärkelsen att jag känner mig besegrad. Snarare att jag känner mig som en vinnare. Jag ödslar inte längre någon tid. Om jag inte fastnar inom en timme så är det helt enkelt inget för mig. 

Så det så... 

Undrar ni vad jag babblar om, jo att jag slutat ödsla tid på att tvinga mig igenom böcker som jag egentligen inte tycker om. 


Denna bok har helt sonika hamnat här:


Jag är nöjd över mitt beslut, litteraturvetare som jag är så älskar jag att läsa men har haft en konstig regel som inneburit att jag inte under några omständigheter får lämna en bok oläst. Visst finns de de böcker som överraskat de sista 20 sidorna men ärligt ska man behöva läsa 300 sidor innan de sista 20 sidorna blir bra och kan man verkligen kalla de en bra bok? Nej nu mer ska jag bara läsa bra böcker, så det så. 

Hälsar alla mina nya följare välkomna hit och tackar för gensvaret i förra inlägget. 
Annie

3 kommentarer:

  1. Helt rätt hejja dig;)
    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Bra gjort, inte ska man läsa tråk!!;)
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  3. Tänk så olika man kan uppfatta en bok. Just det där råkar vara en av mina favoriter. Men sen håller jag med om det där med tråkiga böcker. Fast det är inte helt lätt att lära om. Känner mig fortfarande lite skamsen när jag väljer att inte läsa klart en bok. Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...