Sidor

söndag 6 november 2011

En STOR utmaning

Första gången jag såg vårt hus för över ett halvår sen så blev jag förälskad.

Den största förälskelsen gällde läget på huset. Återvändsgator, hörntomt, utsikt, skog och djurliv.

En underbar plats för ett hus, förstår varför de första ägarna valde att bygga sitt hus just på den platsen för ca: 35 år sedan.

Huset har sedan de byggdes ägts av tre personer. Första de som byggde de, trädgårdsälskare och furuälskare;) Andra de som inte älskade det lika mycket, knarkarkvart och polisbesök varje vecka. De tredje de som ville göra en vinst, köpte huset på exekutiv auktion renoverade lite här och där och sålde de senare till oss.


Tre rum har vi renoverat. Tre rum av många "behov av renoverings"-rum. Vårt sovrum är färdigt vilket ni sett i otaliga inlägg;), barnens rum är färdiga (utan lille F:s rum som ska få nytt golv så småningom) Senare har vi även små fixat till tv-rum och matsalsrum. Men vår största utmaning har och är KÖKET. Bilden ni ser ovan är från besiktningen av huset. 


 Köksluckor som är ådringsmålade, tänk vilket jobb det måste ha varit. Men snyggt? Nej det tycker jag inte att det är.


 Ett ganska slitet kök och märk det ljuvligt snygga kaklet...


Kaklet är bedrövligt men de har potential;)


 Ovanför kaklet sitter även denna lilla brädbit fylld med allehanda hål och avtryck. 

Den ljuvliga tapeten i köket hade kanske inte varit så farlig om det inte hade varit så att de är så in i ***vete dåligt uppsatt. Till och med jag hade kunnat sätta upp dessa tapeter bättre med förbundna ögon.

Den underbara spisen som ingick.. med totalt bortskavda siffror och tecken vilket gjorde matlagningen minst sagt spännande;)

Men nu....

Nu äntligen har vi tagit tag i köket... 

Jag hade lovat min käre Mr D att vi inte skulle renovera mer nu innan jul... 

Men det var ju bara...
och det kostade ju bara...

Ja vad vi har gjort det får ni se en annan dag;) Men jag kan säga att köket ser helt annorlunda ut och det har knappt kostat oss något mer än tid;)

Önskar er alla en ljuvlig söndag
Annie

1 kommentar:

  1. Oj, så spännande, ser fram emot att få se vad ni hittat på i köket! Undrar om det har något med färg att göra..? =) /Petra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...