Sidor

tisdag 18 oktober 2011

Roligt återbrukningspyssel

God Kväll
De flesta som känner mig vet att jag har svårt att slänga saker. Att jag sparar på det mesta, och att jag ogillar slit och släng mentaliteten. 

De flesta som gett mig gåvor vid jul och födelsedagar vet också att jag gärna öppnar paketet så försiktigt som möjligt, för jag vill inte förstöra pappret. För det går ju att återanvända;)

Och de flesta som känner mig vet ju att jag älskar att pyssla. 

Så i helgen pysslade jag och lille V. 

 Ett paket skulle slås in, så en tidning togs fram, stämplar plockades ur lådan och stämpelfärgen gjordes redo.
 Sen gick vi lös.. en massa nyckelpigor blev det, likaså blommor, en del stämplar blev riktigt bra en del lite suddiga. Ja för det är en konst att stämpla, något lille V fick lära sig;)

Ett band plockades fram ur gömmorna (ja för även det samlar jag på) och knöts om presenten och Voila

Ett paket helt i min stil blev producerat;) bra för miljön, bra för hälsan (för mycket skratt blev det) och bra för mottagaren som med gott samvete kan riva upp paketen och inte behöver ta det försiktigt ur spara-inslagningspapper-synpunkten. 

Hoppas nu att lilla kusinen blir glad för sin 1års present. 

Önskar er alla en härlig kväll
Annie

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...