Sidor

söndag 23 oktober 2011

Ett ovanligt fynd

God söndagskväll
Hoppas ni njutit av vädret idag, för åh vilket vackert väder vi haft. I alla fall här i Tvärred. Själv har jag bara hunnit njuta en liten stund då jag arbetat en hel del framför datorn idag med releasen av Systrarna Karlssons Julkollektion 2011. Ni som är vana vid datorer vet att sådant kan ta sin lilla tid;)

För några veckor sedan hittade jag något ovanligt på en loppis. Jag hittade en sådan här.

 Jag tror att det är till någon form av stickmaskin där rullarna ska sitta på faten och tråden ska gå upp till öglorna. Någon maskin som den skulle passa till har jag inte hemma men jag fastnade för den och bestämde mig ändå för att ta med mig den hem. Jag hade en idé men visste inte om den skulle fungera. 

Men det gjorde den...


Så numer är jag ägare till denna lite ovanliga ljusstake. 


Jag gillar att den är så sliten och att den talar om en svunnen tid, en tid då vi tillverkade saker hemma i Sverige och inte som nu då tillverkningen sker i annat land. 

 Men vem vet saker och ting är kanske på väg att förändras. Närproducerat och Made in Sweden börjar bli populärt och allt fler kräver och vill ha saker och ting tillverkade i närheten för miljöns skull. 


Men min trådrullshållare kommer de aldrig få igen;) Den är nu ett uppskattat inslag i mitt matsalsrum;)

Jag önskar er en härlig dag och tackar för besöken och extra tack till de som lämnar ett fotavtryck efter sig.
Annie

4 kommentarer:

  1. säger bara WOWE!!!!! din idé blev verkligen lyckad! supermysig! ska bli kul att se den "live" på tisdag:)))Mia...

    SvaraRadera
  2. Så bra den blev.Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar idé! Vilken fantastiskt fin ljusstake, och alldeles unik!
    Tack snälla för tipset du lämnat hos mig, ska genast gå in och titta, men först ska jag titta på vad jag gissar är en väldigt vacker julkollektion.. =) Må så gott! Petra

    SvaraRadera
  4. Den gillade ja, jättefin! Tack för senast förresten, mysigt att ha er här på fika! =)Kram Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...