Sidor

måndag 5 september 2011

Loppisfynd från Äspered

Det har ju blivit en del loppisbesök denna höst. Jag och min vapensyster H har varit iväg på nästan en loppis var helg från början av Augusti. Sååå roligt och jag njuter av varje sekund, både av loppisen och av sällskapet. 

För några veckor sedan var vi så på en loppis i Äspered. Och oj vad mycket grejor jag fick med mig hem. Både till mig själv och till Systrarna Karlsson

Denna lilla vackra ängel fanns vid 10 kronors bordet men då jag hade en tjugolapp i handen så letade jag efter något mer... Vad jag hittade finner du på bilden sist i inlägget. (lycka)

ÅH dessa brickor... de var de första jag riktade in mig på. De var placerade under ett bord där stod de i en låda den ena vackrare än den andre. Men vid detta bord fanns även andra godingar så som en kokums hålslev och den ville jag ha också. SÅ med ena handen fokuserande på brickorna under bordet och den andra fokuserande på sleven på bordet så stod jag redo när snöret föll.

Jag var nästan ensam om att ha upptäckt dessa godingar till brickor och när de väl upptäcktes av andra så hade jag redan snott åt mig de bästa. Kockumssleven blev även den min men det måste sett lite roligt ut när den ena handen greppade sleven medan den andra rev bland brickorna. 

Åh dessa vackra slitna kakformar blev även de mina. Av dessa ska det icke bakas några pepparkakor icke några kakor alls. Nej av dessa ska det bli en vacker mobil att hänga i köket till Jul. Resultatet kommer ni så småningom få se och då troligtvis genom Systrarna Karlsson. 

Men det bästa av allt...

Ja det bästa av allt var denna urvackra ;) klocka. Av en slump blev den min. Stod vid tio kronors bordet med en tjugokronors lapp och hade en sak i handen, ängeln på första bilen. Tänkte att jag skulle försöka hitta en sak till så att jag skulle slippa växeln. Och mitt högra öga får helt plötsligt syn på denna skönhet, där borta långt längre än mina armar kan räcka till. Massa folk, kommer ingenstans, kan inte röra mig är fast-kilad mellan massa folk. Åh vad jag kämpade och slet och åh vad tacksam jag är för den hjälpande handen jag fick av en annan loppisbesökare. Hon såg mitt dilemma och framför allt hon såg vad jag var ute efter så mitt i all kaos så räcker hon mig klockan. 

HON blev min hon är så älskad och jag kan inte fatta hur billig hon var;) Japp detta kan man kalla ett lyckligt loppisbesök.

I helgen blir det två loppisar, en i hökerum på Lördag och en i Torsbo på Söndag... Längtar redan;)

Önskar er en härlig fortsatt höstkväll
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...