Sidor

måndag 9 maj 2011

Underbara dagar i trädgården


Nu händer det mycket i naturen. Och även i vår trädgård.
Själv står jag kanske inte så mycket för förändringarna i bemärkelsen arbete, jag ser mig själv som en som övervakar arbetet och kommer med vatten när det behövs;)

 D har påbörjat arbetet med vår Rhoredendron rensa, lägga stenar i en oval lägga dit ny jord och lite näring sen kommer den nog att bli som ny.


Fast så dåligt kan den inte ha mått under dessa år då denna ljuvliga blomma nu är på väg att spricka. 

Härliga vår...


 Även denna lilla gren högst upp på vad vi tror är ett plommonträd har börjat blomma.
Än en gång 

Ljuvliga vår


 Nu har det även planterats, och även denna gång stod jag för själva övervakandet och min snälle far var den som stod för arbetet. De fina pallkragarna har min kära syster med sambo målat åt mig så jag kan inte påstå att jag gjort speciellt mycket. Men att rensa och äta det som såtts kommer jag göra. Skörden kommer förhoppningsvis att bestå av morötter, sallad, rädisor, rödlök och några ärtor till lilla V. 


Även den här lilla jordpölen har fått sig en omgång av min käre D. Självklart under övervakande av mig. Detta är en pöl utan gräs så det vi (läs D) helt enkelt gjort är att krattat till det lite lagt på lite ny jord, vattnat och spridit ut en massa fröer av allehanda blomster. Så tanken är att detta ska bli vårt lilla vildvuxna land med allsköns blommor. 

Jag vet att jag inte ska klaga, att vara höggravid kan ha sina fördelar, mycket blir serverat. Men ooooo vad jag längtar efter att få sätta fingrarna i jorden, rensa, gräva och påta. Så nu lilla bebben i magen när helst du känner att du vill komma ut så är du mer än välkommen;)

Önskar er alla en skön kväll
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...