Sidor

måndag 2 maj 2011

Ljuvliga presenter

För ett tag sedan var jag och min mor på auktion i Limmared. En auktion som vi lämnade men många många vackra ting. En av de sakerna som min mor ropade in var en låda med silver bestick. Allt som allt i lådan var det 12 knivar, 12 gafflar, 12 skedar, 12 större skedar, 12 teskedar, 3 smörknivar, 2 lite större teskedar, och fyra små gafflar. Allt detta till det hutlösa priset på 200:-. 

Nu när jag äntligen fått mitt hus och min dröm efter middagsbjudningar kring jul och påsk börjar närma sig så ansåg min snälla mor att jag skulle få hela denna låda fylld med silverbestick. 



Så efter ett bad med aluminium, bakpulver och varmvatten så blev de så här blanka och fina. 

Nu väntas bara en högtid så att jag kan få duka upp med dessa ljuvliga bestick och bjuda nära och kära på middag... 

Nu ska vi gå ner i vår källare och ta tag i våra garderobsdörrar till sovrummet så att vi snart kan avsluta sovrumsrenoveringskapitlet. 

 Tack mamma för den vackra inflyttningsgåvan 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...