Sidor

tisdag 18 juni 2013

Man lär sig så länge man lever, om inredning i hallen

Godmorgon härliga Tisdag

Ni minns vår hall. 

Hall, pallar, hyllor

 Hallen med pallhyllorna och kartorna.

Hyllor, Kartor, återbrukning

 En hall som genomgått en renovering, en hall som jag trivts med ett tag men ändå känt att något inte stämde. 

Jag har kommit på vad felet var. 

Byrå, trasmatta,

 Dels saknade vi en byrå, ja ni vet till allt det där småplocket, plånböcker, solglasögon, kvitton, reklam och telefoner. Allt detta hamnade förut på pall-hyllorna, inte så snyggt.

 Mycket bättre att kunna slänga ner allt detta i en låda, eller två. Pallhyllorna å sin sida stack ut allt för mycket från väggen vilket gjorde att hallen kändes mycket mindre än vad den är. 

Speglar, spegelvägg,

 Så istället sattes det upp en massa speglar på den väggen. För någon annat som saknades i hallen var faktiskt en spegel, och vad är bättre än en spegel.... 
Jo flera. 

Speglar, byrå, plåtskåp, industri

 Så här ser det nu ut för besökare som kommer in genom vår entré ganska bra va. eller vad tycker ni? 

Återbrukning, krokar, hängare, bräda

Självklart finns krokbrädan kvar och den kommer nog aldrig försvinna från hallen. 

Nu önskar jag er en härlig dag, här blir det en tripp till arbetsförmedlingen med en förhoppning om nytt jobb;) 

Annie

8 kommentarer:

  1. Blev superfint vännen!!

    Jag är på jakt efter en liknande byrå/sideboard men 120cm bred, max 130... Månne ska få ett akvarium på sin födelsedag så det måste ju stå på nåt...

    Hittar du något får du gärna hojta för jag letar med ljus och lykta och det brinner i knuten!! Gahhh

    Kram finaste

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev i hallen. Gillar normalt sett inte spegelväggar men din är ljuvlig! Håller tummarna för jobblycka! Kramar Liza

    SvaraRadera
  3. Jättefint blev det, läckert med spegelväggen. Jag har också funderat på att göra något i min lilla hall just för alla småsaker som blir liggande överallt men som du vet så finns det inte mycket att göra på där men jag ska nog komma på något. =)
    Ha en fantastisk dag och lycka till på arbetsförmedlingen. Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Perfekt!
    Gillar spegelväggen som 17.

    Det där med utrymme är viktigt.
    Får absolut inte vara trångt när man kommer in tycker jag.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Skitsnyggt! Knoppbrädan gillar jag skarpt men skåpen, plåtskåpen är underbara! Mannen dock, han hade fått krupp om jag tagit hem sådana....men han fattar ju inte ;)

    Tur du är klar nu då, lagom tills solen kröp fram igen.

    kram G

    SvaraRadera
  6. Alltid kul att förändra ;)) och det blev ju bra det där ;)...härliga plåtskåp du har....nu ska jag fortsätta att fixa ute på altanen här på torpet ;))
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Det blev bättre :) Gillar din spegelvägg! Så DU :)
    Men de där skåpen är ju hur underbara som helst! Åh vill ha!

    Ha en fin kväll!
    Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...