Sidor

lördag 4 augusti 2012

Loppisfynd som ger mig rysningar;)

Idag är det lördag, en av mina favorit dagar på veckan. Gissa varför? Jo för lördagar är en typisk loppis och auktionsdag, och det gillar ju jag;) 

Idag tog jag med mig familjen på en lite tripp, så bra när man har en liten ettåring som behöver sova på förmiddagen och som sover bäst i bilen, för det innebär många härliga bil-utflykter. 

Idag besökte vi tre loppisar på vår lilla "få-Frank-att-sova-utflykt" och det var på den sista loppisen som det stora rysnings-fyndet gjordes. Detta var en härlig loppis med mycket vackra ting, mycket skrot;) 

Där på ett bord låg denna...






Ja ni förstår att förälskelsen är total. Tyvärr fungerar inte klockan (den har en gång i tiden gått på elektricitet men sladdarna ser inte ut att må så bra) Men även om den inte fungerar så är den helt underbar ljuvlig, den är tung, kantstött, rostig, och har en vacker patina, helt enkelt helt i min smak;) 

Vad det var för övrigt som jag fyndade får ni se en annan dag, anser min vackra klocka är värd ett eget inlägg. 

Imorgon bär det av till söta Mia då är det åter dags att hålla lillstugans dörrar öppna. Ni har väl inte missat vår gemensamma blogg Lillstugans loppis, ni kommer dit om ni klickar här

Ta hand om er
Annie

3 kommentarer:

  1. Wow, ett sånt fynd blir man ju nästan avundsjuk på, inte ofta man springer på sånna rariteter. Det är bara att gratulera. Hoppas lingonen är lättplockade och att burkarna snart blir fyllda med härlig lingonsylt. =)

    SvaraRadera
  2. Vilket fynd! Så otroligt fin och precis lagom kantstött. Kan inte annat än att bli lite avundsjuk :)

    SvaraRadera
  3. Oj vad fin, synd att den inte funkar, men det går kanske att fixa den.
    Ha en skön söndag.
    Kram
    AC

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...